Användaromdöme

Hotel Laurin

4 / 5

22.09.2025 - Patrik Hellgren

Ett mysigt och helt okej hotell utifrån Italiensk alp-standard.

Standard på rum och faciliteter var okej med bra skid/pjäxförvaring. Personalen var kanonbra! Maten var oftast bra men på tok för mycket mat så vi hoppade över flera rätter varje dag.
Plus var att det vara nära till skishop med uthyrning.

Hotellet ligger bra till för avslutning av skiddagen med nära från transportbacke till afterski och hotell. På morgonen är det dock ca 15 minuters promenad till närmsta lift, i skidkläder och skidor på axeln, vilket inte var optimalt. Den tålmodige som gillar bussträngsek kan givetvis vänta på skidbussen som stannade nära hotellet.

4 / 5

19.09.2025 - Angelica Lundin

Fantastiskt god mat och trevlig restaurang med tillmötesgående och flexibel personal. Bra priser på vin.
Hotellet är trevligt inrett med rymliga rum och fin spaavdelning med bastu, bubbelpool och relax som vi använde varje dag. Skidrum med pjäxtorkar med hiss till rummet och skidbussen strax utanför gjorde det vädigt bekvämt. En liten bit att gå från pisten men fanns en bra afterski på vägen. Guiderna gjorde vår upplevelse mycket böttre med sina pistvisningar, framförallt Arvid.
Lugnt hotell som vi gärna återvänder till

5 / 5

19.09.2025 - Lena Påhlsson

Hotell Laurin är ett jättemysigt (familjeägt?) litet hotell. Vi har bott där flertalet gånger och återvänder gärna.
Rummen är rymliga och har antingen dusch eller badkar, det finns en trevlig relax i källaren, som har bastu (torr och ång) samt bubbelbad, här möter man ofta andra resenärer och får trevliga pratstunder. Vi har alltid bott med halvpension och uppskattar den varierade och goda maten på Laurin, samt det trevliga bemötandet

3 / 5

12.09.2024 - Jenny Brinkeby

Storleken på rummen var bra och fräscha.
Skidförråd med lås och pjäxvärmare ett plus.

De hade strul med turistskatten när vi skulle checka ut, vilket var tur vi gjorde kvällen innan.

Vi bad även om frukostpåsen, då avfärden var tidigt på morgonen till flyget. Men tycker att resebyrån kunde föreslagit detta för hotellet innan. Alla resenärer kunde fått möjlighet i alla fall.

Sen är det det här med maten. Tre-rätters är inget måste. Oftast var den smaklös. Räcker med sallads-/kallbuffé och rejäl varmrätt. Egentligen blir det 4-rätter i och med salladsbuffén. Men det verkar vara så på de flesta hotellen.

Bra guider från Slopestar! Kanske blir någon mer resa. Vem vet!